Vajon mit mondanának az emberek, ha megkérdeznénk őket egy reprezentatív kutatás keretein belül, hogy motiváltnak érzik-e magukat alkalmazottként a jelenlegi munkahelyükön? Sokan nagy valószínűséggel nemleges választ adnának. Vezetőként, manager-ként az a feladata a munkáltatónak, hogy motiválja és lelkesítse a munkavállalóit, bár ez kétségkívül egy nehéz feladat – különösen akkor, ha fogalma sincsen az embernek, hogy mivel lehetne őket motiválni.
A motiválás akkor a legkönnyebb, ha egyrészt tudjuk, hogy mi lelkesít egy embert, illetve akkor, ha az az adott ember magától is tesz azért, hogy motivátorainak megfelelően előrelépjen, fejlődjön, vagy inspirálódjon. Vezetőként akkor fogjuk tudni, hogy mi lelkesít egy alkalmazottat, ha kitöltetünk vele egy motivációs térképet melyből kiderül, hogy milyen pozícióba érdemes állítani ahhoz, hogy maximálisan lelkesen végezhesse a munkáját. A motivációs térkép lényege, hogy kiderüljön, hogy az adott munkavállaló vezetőként, kreatív alkotóként, vagy épp feladat elvégzőként tudna teljesíteni a legboldogabban.
Bárkiből lehet értékes alkalmazott és munkatárs, de csak akkor, ha a számára megfelelően motiváló munkakört tölti be. A motivációs térkép kitöltését nem csak már meglévő alkalmazottak esetén lehet kitöltetni, ha mondjuk egy kreatív feladatkörbe keresünk embert, akkor a jelentkezők közül is ki lehet szűrni a térkép révén, hogy ki az, akit tényleg lelkesítenek az ilyen típusú feladatok. Egy ilyen motivációs térkép felmérés a munkavállaló számára is egy jó visszajelzés hiszen így megtudhatja, hogy milyen munkakör illik majd hozzá a legjobban.
Legutóbbi hozzászólások